מכללת דיגיטל
המכללה למקצועות הדיגיטל

כתיבת תכנים לקורס דיגיטלי

העולם הדיגיטלי הפך את החיים שלנו למהירים יותר וכך גם את כל הגישה שלנו ללימוד. בשנים האחרונות אנחנו רואים כי קורסים דיגיטליים הופכים לכלים עוצמתיים בתחום הלמידה והפיתוח. קורס דיגיטלי או תוכנית חינוכית מקוונת, מציע דרך גמישה, נגישה ולא פעם גם חסכונית, ללימוד במיומנויות חדשות ושיפור מיומנויות קיימות.

עליית העבודה מרחוק הובילה והלמידה המקוונת הופכת את הצורך בכתיבת תכנים לקורס דיגיטלי. מדובר לא רק באמצעי המשמש אוניברסיטאות ומוסדות לימוד אלא גם הזדמנות עסקית חדשה המנצלת את הדרישה העולמית ללמידה ופיתוח מקצועי בלי לצאת מהבית. במאמר זה נתמקד באופן יצירת תכני הקורס וניתן טיפים חיוניים ליצירת תכנים מעניינים שמושכים לקוחות חדשים.

מהו בעצם קורס דיגיטלי וכיצד הוא משפיע על העסק

קורס דיגיטלי הוא תוכנית מקוונת המיועדת ללמד, לחנך ולהקנות מיומנויות חדשות בתחום מסוים. שלא כמו לימוד בכיתה המסורתית, המשתתפים בקורס יכולים לקבוע את קצב ההתקדמות, ללמוד מכל מקום בעולם ובכל שעה שירצו. הקורס עצמו יכול לכלול מרכיבים של שאלות ותשובות, שיעורי וידאו, אודיו וחומר כתוב.

רבים יכולים למצוא את עצמם רוכשים קורסים ובצדק. הרצון להתפתח היום, לגלות דברים חדשים ולהתחיל בקריירה חדשה ברורים אך ישנם יתרונות גם מהבחינה העסקית. כל העסקים ובמיוחד עסקים שמרגישים שהם הגיעו למיצוי מבחינת כמות הלקוחות שהם יכולים לקחת על עצמם יכולים להגדיל את הפעילות העסקית ללא מגבלה על ידי יצירת קורסים.

יותר מכך, עסקים ישראלים יכולים להיחשף לקהל גלובלי חדש וכל זאת בזמן שהם נמצאים בישראל. כתיבת תכנים לקורס דיגיטלי באנגלית ולאחר מכן הקלטת החומר והתאמה שלו מבחינת הסאונד והמבטא לקהל היעד (מה שניתן לעשות היום בתוכנות שזמינות לכולם בחינם או בתשלום נמוך) הופכת את העסק לבלתי מנוצח.

10 טיפים חיוניים לכתיבת תוכן לקורס דיגיטלי

לאחר שהבנו מהי החשיבות של הקורס הדיגיטלי עבור העסק זה הזמן לתת טיפים לכתיבת תוכן לקורס דיגיטלי באנגלית או בעברית:

  1. הגדרת הקהל – רגע לפני שנתחיל בכתיבה עלינו להבין מי הקהל שלנו ומה הוא הולך להרוויח מהקורס. במקום למכור לכולם עדיף למכור לקהל ספציפי ולהתאים לו את הטון, המורכבות והעומק של התוכן.
  2. הגדרת יעדי למידה – אנחנו לא צריכים לתת את כל הידע שלנו ועדיף להגדיר מה בדיוק ניתן בקורס ומה נלמד במהלכו.
  3. ארגון לוגי של החומר – יש לארגן את כל החומר בצורה מסודרת משלב ההיכרות עם הנושא ועד להשגת המטרות הלימודיות שהוגדרו בסעיף הקודם.
  4. אינטראקטיביות – לא מספיק להקפיד על כתיבת תכנים לקורס דיגיטלי שיעזרו לנו להעביר את הקורס אלא יש לחשוב כיצד נהפוך אותו למעניין ונגביר מעורבות.
  5. אלמנטים לימודיים – יש להסתכל על הקורס כמרגש ולכן לכתוב וליצור את כל האלמנטים שיוכלו להפוך אותו למרגש כולל אלמנטים ויזואליים, אודיו ונוספים.
  6. תמציתיות ומיקוד – אחד היתרונות של קורסים דיגיטליים הוא שאנשים רוצים ללמוד משהו ממוקד ולכן יש לשמור על תמציתיות ולא ״לשפוך״ את כל הידע החוצה.
  7. סיפורים ודוגמאות – כדאי להכין רשימה של סיפורים ודוגמאות שנשתמש בהם כדי להדגים את הנושא ולהפוך אותו למרגש וסוחף.
  8. הזדמנויות למשוב – כדאי מאד לחשוב על נקודות משוב בקורס, כאלו שיאפשרו לנו ללמוד, להשתפר ואפילו לשפר את התכנים בקלות.
  9. עדכון הקורס – כתיבת תכנים לקורס דיגיטלי מתווספת לא פעם לתהליך. לא מדובר בהכנסה פאסיבית מלאה אלא הזדמנות ללמד ושיפור מתמיד יהפוך את הקורס לרלוונטי תמיד.
  10. נגישות – כדאי להקפיד על קורס שיהיה נגיש לכמה שיותר אנשים, במקומות שונים ועם מגבלות שונות. זהו נושא טכני אך כדאי לחשוב עליו כבר בתחילת הדרך.

נכתב בשיתוף: A-Z content כתיבת תוכן באנגלית לעסקים וחברות שרוצים להביא לקוחות.

קבלו שיחת יעוץ מיועץ לימודים בחינם!
מכללת דיגיטל
מכללת דיגיטל

בלוג הדיגיטל והיזמות הגדול בישראל!

שתפ/י את הפוסט!
פייסבוק
ווצאפ