מכללת דיגיטל

מאיפה משיגים לקוחות לעורך דין?

את הנתונים אתם בוודאי מכירים היטב. יש היום מספר מכובד (מאוד) של עורכי דין, ואם התחרות על הלקוחות לא מספיק גדולה ממילא, הרי שבעידן הדיגיטלי ההגעה לקהל היעד נראית פשוטה ומאתגרת גם יחד. מצד אחד הקהל נמצא ממש בהישג ידכם, במרחק גלילה בפיד או תוצאת חיפוש אחת בגוגל, ומצד שני יש עוד לא מעט עורכי דין שמנסים ללכוד את תשומת הלב של הקהל הזה. אז איך בכל זאת אפשר לבלוט בשטח? הנה כמה אסטרטגיות מומלצות:

1 – נוכחות דיגיטלית חזקה

כשאתם מחפשים מידע או שירות מקצועי, סביר להניח שאתם פונים מיד למנועי החיפוש, ובפרט לגוגל. גם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם פועלים בצורה דומה, ומכאן החשיבות הרבה שיש גם היום להקמת אתר אינטרנט מעוצב ומרשים להפליא. אתר עם עיצוב יפה הוא כמובן לא כל הסיפור, ובהחלט חשוב להשקיע ב-SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש), אבל אין ספק שאם תפעלו נכון תוכלו להגיע אל קהל המטרה כשהוא מחפש את השירות שיש לכם להציע.

2 – תוכן מועיל ומעניין

בנוסף לאתר האינטרנט רצוי להיכנס לרשתות החברתיות, ואם יש לכם פרופיל רדום, זה בדיוק הזמן להעיר אותו. ברשתות ובאתר כדאי להעלות תוכן פרקטי ואיכותי, שיכול להציע ערך ועניין לגולשים. אפשר לייצר גם לא מעט תוכן בפלטפורמות אחרות, כדוגמת בלוגים, פודקאסטים או סרטונים ביוטיוב. מה שבטוח זה שתוכן טוב מדגיש את המומחיות שלכם, ועוזר לכם לבלוט בשטח.

3 – יצירת קשרים עסקיים

דרך טובה לקדם את המשרד היא להשתתף באירועים מקצועיים שונים, לרבות ועידות וכנסים. זאת הזדמנות נהדרות ליצור קשרים עם קולגות מהתחום, ולקשרים מהסוג הזה יש לא מעט השפעה. לפי עורך דין יוסף אוזנה, זהו מקור מצוין לקבלת הפניות ולחיבור בין עורכי דין מסוגים שונים – לדוג', עורך דין פלילי יכול להכיר עורך דין חובות, והם יכולים להמליץ ללקוחותיהם אחד על השני, בהתאם לצרכים שלהם. 

דרך אגב, גם שיתוף פעולה עם אנשי מקצוע אחרים, כמו רואי חשבון או סוכני נדל"ן, הוא צעד שיכול להביא לפניות חדשות. חשוב גם לזכור כי ההפניות צריכות להיות הדדיות.

4 – המלצות ושיתופים

הפרסומת הטובה ביותר שכל בעל משרד יכול לבקש לעצמו, בוודאי בתחום המשפטי, היא ההמלצה של לקוח מרוצה. לכן חשוב לעודד את הלקוחות לשתף בתהליך העבודה באתר האינטרנט, ברשתות החברתיות ובפורטלים רלוונטיים.

5 – פרסום ממומן

בעוד כל האסטרטגיות הקודמות התמקדו בקידום אורגני ופרסום "מפה לאוזן", מומלץ להגדיר תקציב ייעודי גם לפרסום ממומן. מודעות המיועדות לגוגל, פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות, הן דרך פשוטה ויעילה להגיע אל הקהל ולהגדיל את החשיפה.

נשמע מאתגר – אבל אפשרי!

נכון, בניית בסיס לקוחות יציב ונאמן היא אתגר שדורש לא מעט זמן ומאמץ. עם זאת, אסטרטגיות נכונות יכולות להוביל לתוצאות מצוינות, והשילוב בין נוכחות דיגיטלית לתוכן איכותי, ובין שיתופי פעולה לפרסום ממומן, הוא שילוב שיעזור לכם להגיע אל קדמת הבמה, וללכוד את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים.

תמונה של מכללת דיגיטל
מכללת דיגיטל

בלוג הדיגיטל והיזמות הגדול בישראל!

שתפ/י את הפוסט!
פייסבוק
ווצאפ