נפתח את מאמר זה באומרנו משפט שאמנם קולע להגדרה של 'קלישאה', ועם זאת הוא עומד במבחן המציאות: ידע הוא כוח. והדבר נכון כל שכן כאשר מדובר בניהולו של עסק חי וקיים המבקש להבטיח את רווחיותו.
בעלי ובעלות עסקים אינם יכולים לישון בשמירה; הם מוכרחים להיות נכונים בכל עת ללמוד ולהכיר את השינויים והתמורות המאפיינים את השוק. ככל שבעלי ובעלות עסקים יחזיקו בידע רב יותר, כך שליטתם ויכולתם לקבל החלטות שקולות יהיו מוצקות יותר.
כך למשל, בעלי עסקים הבקיאים בהיבטים חשבונאיים, יוכלו לחשוב על צעדים פיננסיים נכונים הנובעים מאירועי מס שונים. ואותו הדבר מתקיים גם בהיבט השיווק: בעלי עסקים המבינים דבר או שניים בשיווק, יוכלו או לעשותו לבדם או לבקר ולנתר את פעילות חברת השיווק באופן נכון ושקול.
משאב הזמן העומד לרשות בעל/ת העסק
נשים לעת עתה בצד את נושא הלמידה עצמו, ונתייחס אל תקציב הזמן של בעל/ת העסק; האם אנחנו באמת ובתמים יכולים להידרש למלאכת השיווק בכוחות עצמנו?
אחד מן ההיבטים המובהקים ביותר, ושעליהם גם מדברים רבות יועצים עסקיים הוא לא אחרת מאשר האצלת סמכויות. בעלי ובעלות עסקים שילמדו שיווק דיגיטלי ויערכו את השיווק הדיגיטלי בעצמם, בהכרח יגרעו מן הזמן שהם יוכלו להקצות לניהול עובדיהם, או למתן השירות / אספקת המוצר המדובר.
לעומת זאת, בעלי ובעלות עסקים הנמצאים בתחילת דרכם ושעוד טרם בנו לעצמם עסק הנסמך על כניסתן של עסקאות חדשות באופן תכוף, יכולים לנצל את הזמן הפנוי העומד לרשותם כדי לשווק את העסק במו-ידיהם, וכן לחסוך את העלויות הכרוכות בתשלום למשווק חיצוני.
שימו לב, הנסיבות בהחלט יכולות להשפיע על התשובה, והיא איננה יכולה לעטות על עצמה אופי של 'שחור או לבן'.
ניהול השיווק הדיגיטלי לעומת פיקוח על השיווק
ישנו הבדל משמעותי בין בעלי עסקים המנהלים את הקמפיינים של העסק בכוחות עצמם, אל מול בעלי עסקים המקפחים עליהם ומבקשים להבין את הפעולות הנערכות על-ידי חברת השיווק.
כפי שפתחנו את דברינו במאמר זה, ידע הוא כוח, וגם אם לא תנהלו את הקמפיינים בעצמכם (בין אם לאור משאב זמן מועט ובין אם מחוסר רצון להתעסק בדבר הה למעשה), הרי שלימודי שיווק דיגיטלי יכולים להקנות לכם את היכולת לפקח על הנעשה באפיקי השיווק השונים.
מתוך הידע הרב שתצברו, ייתכן ותוכלו לגבש אסטרטגיות שיווק שחברת השיווק לא פיתחה, ייתכן שתוכלו להציע הצעות ייעול לקמפיינים או לקחת חלק פעיל ומרכזי בסיעור המוחות באשר לאסטרטגיית השיווק בכללותה.
'אני לא מגיע מעולם המחשבים, האם אתאים ללימודי שיווק דיגיטלי?'
לימודי שיווק דיגיטליים אינם מצריכים כל רקע קודם, זאת למעט זיקה בסיסית למחשבים. אנו יוצאים מנקודת הנחה שאתם עוסקים במחשב ביום-יום.
אינכם זקוקים לכל ידע תכנותי, ואין מדובר במקצוע 'הייטקיסטי'. אכן ישנם היבטים מתקדמים יותר ומתקדמים פחות, אך אלו נלמדים בהדרגה, ואת הבסיס לשיווק ניתן ללמוד בכל עת ועת, וללא שום רקע קודם בתחום המחשבים.
זכרו כי אינכם מוכרחים להשתמש בידע שלכם. אולם מבלי שתשימו לב, הידע שתצברו ינחה אתכם בניהול העסק, ויאפשר לכם להצעיד אותו קדימה.