מכללת דיגיטל
המכללה למקצועות הדיגיטל

כתיבה שיווקית – 10 טיפים מנצחים

כתיבה שיווקית מיועדת להביא לקוחות לעסק. אפשר ליישם אותה במודעות ברשתות החברתיות, מודעות במנועי החיפוש, דפי נחיתה, אימיילים שנשלחים למתעניינים וללקוחות, בבלוגים באתרים וכמובן, גם במודעות מודפסות. למילה יש כוח רב, היא יכולה למשוך לקוחות, להוביל אותם אל ההחלטה לבצע רכישה ועכשיו רק נותר להבין מה הופך אותה למלאת כוח ועוצמה? הנה עשרת הטיפים המנצחים על כתיבת תוכן שיווקי.

טיפ ראשון – הבנת הקהל

אם רק הייתה מילה אחת שאם היינו משתמשים בה כולם היו רצים אלינו לקנות… היינו משתמשים בה. אין מילים ספציפיות שמבטיחות הנעה לפעולה אך יש תהליך שעובד פעם אחר פעם והוא מתחיל מהבנת הקהל. בתוך כך חשוב לענות שאלות רבות כולל:

  • מה מציק לקהל ואיזה פתרון אנחנו יכולים להציע?
  • באיזו שפה הקהל מדבר?
  • אילו מאפיינים מיוחדים מבדלים את הקהל?
  • האם יש מילים ספציפיות שמשמשות את הקהל בהקשר לפתרון שלנו?
  • ורבות נוספות

טיפ שני – בחירת המדיה

כתיבת מודעות תהיה שונה מכתיבת דף נחיתה ששונה מכתיבת אימייל מכירתי. יש להבין את המדיה כדי להחליט כיצד לכתוב, מה יהיה האורך של הכתיבה, באיזה סגנון לכתוב וגם, איך התוכן ייראה מבחינה ויזואלית. חשוב להבין כי כתיבה למדיה אחת תהיה שונה ממדיה שנייה.

טיפ שלישי – שימוש בשפה ברורה 

הדרך הטובה ביותר לכתוב לקהל היא לדבר אליו בגובה העיניים. שימוש בשפה מקצועית וגבוהה עלול להישמע מתנשא במקרה אחד ולא ברור במקרה אחר. כלל פשוט בכתיבה ובוודאי כתיבה שיווקית היא שהקהל אמור להבין את המסר תוך שניות ספורות.

טיפ רביעי – כוחה של הכותרת בתהליך של כתיבת תוכן שיווקי

הכותרת או חמש המילים הראשונות יהיו בעלות כוח גדול יותר מהמילים לאחר מכן. לכל אורך הקריאה חשוב למשוך את הקהל, לרתק ולעניין, אך המבחן האמיתי יהיה בכותרת שצריכה להעביר מיד את הכוונה ואת הערך עבור הקוראים.

טיפ חמישי – חיבור ורגש

סטוריטלינג הוא הדרך לחבר את הקהל למותג. השימוש באירוע בשילוב רגשות הוא הדרך לכתוב באופן שיניע אנשים לפעולה. סיפורים המעוררים רגשות מובילים לקשר עמוק ומשם לא רק שקל יותר ליצור קשר אלא שהוא משמעותי יותר.

טיפ שישי – חשיבה ויזואלית

יש לחשוב על הכתיבה של כתיבת תוכן שיווקי כעל מסמך ויזואלי ורצוי לתכן מראש את התמונות, הסרטונים או האינפוגרפיקה שתלווה את הטקסט. חשיבה ויזואלית מגדילה את הסיכוי למשוך את תשומת הלב לכתיבה והיא יכולה להגביר את אחוזי ההמרה.

טיפ שביעי – בניית אמינות

יכול להיות שנכתוב את המילים המשכנעות ביותר והסיפור שלנו יפגע בול ברגש אך אם הקהל לא יוכל לסמוך עלינו יהיה קשה לו לקנות. לכן, יש להציג הוכחות להצלחה ולהתייחס למלאכת כתיבה שיווקית כחלק מאסטרטגיית העסק. 

טיפ שמיני – עריכה והגהה

אפשר לעשות טעויות אך לא צריך לפרסם אותן ברבים. כל תוכן צריך לעבור עריכה והגהה ולעלות לאוויר רק לאחר שנבחרה הגרסה הטובה ביותר. במקרה של כתיבה באנגלית לישראלים חשוב מאד שיהיה בחברת התוכן מישהו שתפקידו לעבור על התוכן, לבדוק אותו ולוודא שהוא נטול טעויות.

טיפ תשיעי – בחינה ומעקב

כתיבה שיווקית היא לא מתמטיקה ועל אף שמומחים מראים לא פעם הצלחה אחר הצלחה, תמיד חשוב להמשיך לעקוב אחר התוצאות, לראות אם היכן אנו משיגים את התוצאות הטובות ביותר ולשפר את הכתיבה על סמך נתונים שנאספו.

טיפ עשירי – עבודה עם מומחים בתחום

חברת A-Z content מתמחה בכתיבה שיווקית באנגלית ובעברית. לחברה ניסיון של למעלה מעשור, הכותבים בה ישראלים וקנדים כך שכל משימה מועברת לכותב הטוב ביותר ומקבלת תשומת לב רבה ממנהלת התוכן. לכתיבה שיווקית מנצחת, צרו קשר עוד היום לגבי כתיבת תוכן שיווקי.

קבלו שיחת יעוץ מיועץ לימודים בחינם!
מכללת דיגיטל
מכללת דיגיטל

בלוג הדיגיטל והיזמות הגדול בישראל!

שתפ/י את הפוסט!
פייסבוק
ווצאפ