ייתכן שהדבר ייתפש מעט כתמוה עבורנו המבוגרים; עבודה בדיגיטל? מחשבים? ילדים? אם ניזכר בעבודות שאנחנו עבדנו בהן, ולו רק כאשר הדבר התאפשר בחופשת הקיץ, הרי שהלכנו לעבוד בחנויות ספרים, בפארקי שעשועים ובשלל עבודות שהתאפיינו בסיזיפיות ומשימות שחורות.
אולם מה שהיה בעבר, איננו נכון להווה. הילדים שלנו הלכה למעשה נולדו הישר אל תוך המציאות הטכנולוגית, ויחד איתה הם ניחנים באוריינטציה טכנית גבוהה. נוסיף על כך את האינטרנט וכל שכן את הרשתות החברתיות אשר חושפים את ילדינו כל העת לרעיונות חדשים, והרי לנו מתכון משובח לבני ובנות נוער עם שאיפות מקצועיות ויכולת ליישם זאת מבלי לחכות, כל זאת בזכות הטכנולוגיה.
ענף שחווה צמיחה אדירה בעשורים האחרונים החל מהפיכתו של האינטרנט לנחלת הכלל, הוא ענף השיווק הדיגיטלי. הוא מצריך ידע נרחב, אך איננו דורש כל ציוד זאת למעט מחשב נייד. והיכולות של בני הנוער? אנו כאן כדי לומר לכם שכל אחד יכול, הכל תלוי בלמידה עצמאית, במוטיבציה ובנחישות.
עם מגוון של אפשרויות, לכל אחד ואחת יש מקום
השיווק הדיגיטלי הוא מונח כולל הטומן בחובו מגוון רחב ועשיר של אפשרויות העומדות בפני המשווק.
שיווק ברשתות החברתיות המונות את פייסבוק, אינסטגרם, לינקדין, איקס (טוויטר לשעבר) ועד לטיקטוק; אלו הם אפיקי שיווק פופולריים ובהם המשווקים רוצים להגיע אל האוכלוסייה הצעירה. ומה יותר טוב מבני נוער המבינים את קהל היעד שלהם ושחיים אותו, כדי לצלוח עם מסרים נכונים, סלנג נכון ופרסום קולע.
הפרסום במנועי החיפוש אף הוא יכול לקבל נערים ונערות בידיים פתוחות. מדובר באפיקים חשובים ובמקום מסוים מעט ארכאיים ביחד לרשתות החברתיות. כאן היצירתיות והחדשנות המאפיינות את בני הנוער יכולות להוות יתרון אדיר, ולייצר אסטרטגיות חדשות המותאמות למגמות תרבותיות, לטרנדים עכשוויים ולרעיונות שמהדהדים בקרב בני אותו הגיל.
בניית האתרים אף הוא תחום נהדר ובו יכולים בני ובנות נוער להשתלב בקלות מפתיעה. גם מי שאינם מבקשים ללמוד עתה קוד משלב בסיס ועד מתקדם, יכולים לבנות אתרים מרשימים ומקצועיים באמצעות פלטפורמות דוגמת WordPress ו-WIX אותן ניתן ללמוד בקלות באמצעות קורסים אינטרנטיים ואף סרטונים חינמיים.
שדרוג כפול בזכות הבינה המלאכותית
היבט נוסף שרק מדגיש עד כמה הנוער של היום הוא העתיד של המחר, זהו הבינה המלאכותית.
בעוד שהמשווקים הבוגרים עוד 'כלואים' במידה מסוימת בתפישות קודמות, אלו שקדמו לבינה המלאכותית, הרי שבני ובנות הנוער משתמשים ונעזרים בכל עת ב-AI ויכולים לערוך באמצעותו אסטרטגיות שיווקיות מרהיבות, יעילות ומהירות; כאלו שעונות במדויק על הצרכים המסחררים של השוק המודרני.
יתרה מזאת, כיום ישנן מכללות שאף מציעות קורס AI ובו ניתן ללמוד את כל הפעולות והשימושים הקיימים באמצעות שילובים של כלי בינה מלאכותית שונים, וכל זאת לצרכי עסקים לרבות סוכנויות שיווק ופרסום דיגיטלי.
לסיכום
השוק של הענף הדיגיטלי מקבל אליו בידיים פתוחות משווקים ומשווקות גם בגילאים צעירים. יתרה מזאת, מוסר העבודה העצום של הדור הצעיר, רק מהווה תחרות עצומה למשווקים הבוגרים, ואם כבר, הרי שאנו יוצרים כאן קרקע פורייה לשוק מלא ביצירתיות.