המסלול ללימודי תואר ראשון בשיווק הינו תואר אקדמי רב-תכליתי המעניק לבוגריו כלים תיאורטיים ומעשיים הנדרשים כיום בשוק העבודה הדינמי של עולמות הפרסום. בהתאם לתנודותיו של ענף הפרסום, כך גם לימודי התואר הראשון הולכים ומעניקים דגש רב הרבה יותר אל עבר ענף הדיגיטל הפותח בפני הסטודנטים אלפי משרות בסוכנויות דיגיטל וחברות פרסום.
כחלק מתוכנית הלימודים ודרישותיה האקדמיות, על הסטודנטים לערוך ולהגיש מטלה סמינריונית אשר תבחן את יכולות המחקר, הגישות המחקריות ואופן היישום של החומר הנלמד.
להלן ריכזנו עבורכם מספר רעיונות לחקר האקדמי של עולמות הדיגיטל והשיווק, אשר תוכלו לתרגמם לכדי עבודה מרתקת ומנצחת.
השפעת המדיה החברתית על התנהגות הצרכנים
ניתוח מקרה ובו תוכלו לחקור כיצד פלטפורמות מדיה חברתיות משפיעות על החלטותיהם של הצרכנים באשר לביצוע רכישות שונות וכן בהחלטות רבות נוספות.
ניתן אף להעמיק ולנתח מקרי בוחן ובהם מעורבות של קמפיינים יזומים ברשתות החברתיות, השפיעו על דעת הקהל בנושאים נוספים לרבות פוליטיים ואקטואליים.
ישנם מחקרים קיימים על מספר קמפיינים שיווקיים מוצלחים בפלטפורמות דוגמת אינסטגרם, פייסבוק וטוויטר (כיום ידועה בשם X), ובמסגרת עבודה זו, יוכלו הסטודנטים להעריך את השפעתן בקרב צרכנים שונים ובענפים משתנים.
מידת יעילותם של המשפיענים בעידן הדיגיטלי
מקצוע ה'משפיענות' וודאי שהיה מרים גבות לפני שני עשורים, ואילו כיום ישנם משפיענים בכל טווחי הגילאים המשפיעים על החלטותיהם של אנשים שונים מחתכי אוכלוסיות משתנים.
בעבודה סמינריונית זו תוכלו להעריך את מידת השפעתם ותפקידם של המשפיענים במערכי אסטרטגיות השיווק המודרניים.
בין היתר, ניתןל נתח כיצד המשפיענים תורמים למודעות למותג, וכן לאמון הצרכנים באותו המותג.
עליית המסחר האלקטרוני: ניתוח השוואתי בין אסטרטגיות קמעונאות מקוונות
במטלה סמינריונית זו תוכלו לבחון את האסטרטגיות המיושמות על-ידי פלטפורמות מסחר אלקטרוני מובילות דוגמת אמזון, עליבאבא ואחרות, וכן לנתח את הגורמים התורמים להצלחתן בשוק הדיגיטלי.
עבודת מחקר שכזאת יכולה גם להוות נקודת פתיחה מצוינת עבור בוגרי התואר המבקשים ליישם את החומר הנלמד הלכה למעשה למען ייצור מקור פרנסה מקוון משל עצמם.
תפקיד הבינה המלאכותית בשיווק הדיגיטלי
הבינה המלאכותית AI עודנה חדשה בנוף, ועם זאת ניתן כבר למצוא מגוון רחב של מחקרים אקדמיים בהם ניתן להשתמש כמקורות מידע נהדרים.
בעבודת סמינריון זו תוכלו לבחון כיצד הבינה המלאכותית חוללה ומחוללת בעת כתיבת שורות אלו, מהפכה של ממש בעולמות השיווק הדיגיטליים.
יישומי AI המנתחים את נתוני הצרכנים, חיזוי העדפות גולשים ועד להעברת מסרים שיווקיים ממוקדים.
וכמובן שנושאים אלו יכולים להוות עבורכם השראה, ממנה תוכלו לחשוב על מגוון שאלות מחקר נוספות שיענו במדויק על תחומי עניינכם.
טיפ קטן לסיום: הקפידו שהשאלה תהא תחומה בגבולות ברורים, ובכך תוכלו להתמקד במענה עליה מבלי שתחרגו ממספר העמודים עליו הוחלט לצורך כתיבת המטלה הסמינריונית.