מכללת דיגיטל

איך מקדמים אתר בצורה אורגנית בגוגל?

מנוע החיפוש הגדול בעולם מהווה פלטפורמה נפלאה למשיכת לקוחות, להפצת מסרים, לקידום המכירות והעלאת הרווחים וכמעט אין היום עסקים קטנים כגדולים שאינם נוכחים בגוגל.

מה בין אורגני לממומן?

שיווק בגוגל יכול להתקיים בשתי צורות מרכזיות: האחת היא של קידום ממומן באמצעות תשלום לגוגל להופעה ממומנת בתוצאות החיפוש על פי ביטויי מפתח והשנייה היא של קידום אורגני, שמתבצע בדרך טבעית, ללא תשלום עבור פרסום.

קידום אתרים אורגני בגוגל נחשב בעיני רבים למורכב ומאתגר, אבל אם מבצעים אותו נכון ומתוך חשיבה לטווח הארוך, הוא יכול להיות מאוד אפקטיבי, כי משתמשים רבים כבר למדו לזהות מהו קידום ממומן והם תופסים אותו לרוב בצורה פחות אובייקטיבית מאשר קידום אורגני.
כמו כן, באמצעות הקידום הטבעי יש לכם אפשרות לחסוך כסף פר קליק או חשיפה ולשמור על תדמית יציבה ונוכחות יציבה לאורך זמן, אמינות וכניסת משתמשים שוטפת וזורמת בלי קשר לכסף שאתם משלמים או לא משלמים לגוגל.
ועל אף שמדובר בתהליך מתמשך, שדורש לעיתים סבלנות רבה, אין ספק שהתוצאות שוות את המאמץ והופעת האתר בביטויי מפתח שונים יכול למשוך משתמשים רבים ולסייע בקידום משמעותי ומניב של האתר שלכם.

לפניכם מספר טיפים מרכזיים בקידום אורגני מוצלח בגוגל, כדי שתבינו מדוע כדאי כל כך להשקיע בו לאורך זמן:

התאמה למנוע החיפוש

חשוב מאוד להכיר את האלגוריתם של גוגל ואת הדרך בה הוא עובד וסורק את האתרים ומעלה תוצאות חיפוש על מנת להתאים גם את האתר לחוקיות זו ככל שניתן, כדי לשפר את הנוכחות בביטויי חיפוש רלבנטיים ובהתאם לכך לבצע אופטימיזציה שתשרת את הקידום.
למשל, התאמת העיצוב של אתר לרספונסיבי, חלוקה נוחה לקטגוריות ויצירת חוויית משתמש טובה, הטמעת מפת אתר, כיווץ ודחיסה של תמונות מבלי לאבד מהרזולוציה שלהן על מנת להשיג טעינה מהירה יותר שנחשבת לחוויית משתמש איכותית יותר בעיני מנוע החיפוש הגדול בעולם. 

חקר ביטויי מפתח ויצירת תוכן איכותי

בצעו מחקר של ביטויי מפתח באמצעות כלים שגוגל ואתרים שונים מעמידים לרשותכם דוגמת Google Keyword, על מנת להבין את התחרות בתחום על כל ביטויי ולבחור מהבחינה האסטרטגית את הביטויים שתרצו לקדם באמצעים שונים ביניהם יצירת תוכן איכותי ומעשיר בעל ערך מוסף שימשוך גולשים ויתמקד גם בביטויים הרלבנטיים. לעיתים שווה להתמקד בנישה מסוימת או בקהל מסוים וליצור מלכתחילה אתר עם תוכן שפונה לאותה נישה על מנת להתבלט ולעקוף מתחרים.
כמו כן, יש להשקיע בביטויי מטא וכתיבת תיאורי מטא שגוגל סורק.

בנו תשתית קישורים נכנסים

שיתופי הפעולה שתבצעו בין האתר שלכם לאתרים אחרים, פורטלים ופלטפורמות שונות הם קריטיים להצלחה, כיוון שהם יכולים להביא תנועה לאתר שלכם בביטויי מפתח אסטרטגיים. לפעמים ניתן לעשות זאת באמצעות אינדקסים שמפנים לאתר ולעיתים באמצעות שיווק תוכן ומאמרים שישובצו באתרים תומכים ויפנו אליכם תנועה. כמו כן, יש חשיבות לבניית קישורים פנימיים בתוך האתר שיפנו לדפים ייעודיים ורלבנטיים לאפשר ניווט אינטואיטיבי ונוח. זהירות מקיצורי דרך
יש טקטיקות חשודות שגוגל לא מוכן לסבול כמו מילוי קישורי מפתח, אתרים בהסוואה, דפים שבורים – היזהרו ממלכודות או ממי שמבטיח לכם לעלות ראשון בגוגל תוך פרק זמן קצר, כי ככל הנראה מדובר בפעולות שגוגל לא אוהב ולא מאפשר שיכולות לעלות לכם ביוקר עם חסימת האתר בהמשך הדרך. פנו רק למומחים שיכולים להציג תוצאות ויודעים גם לכוון אתכם בתהליך וגם מודעים לשינויים התדירים באלגוריתם ובעלי רשת ענפה, למשל, להפצת מאמרים ובניית קישורים.

תמונה של מכללת דיגיטל
מכללת דיגיטל

בלוג הדיגיטל והיזמות הגדול בישראל!

שתפ/י את הפוסט!
פייסבוק
ווצאפ