ענף הבנייה הוא אחד הענפים התחרותיים היום, ואין ספק שעבור קבלנים מדובר בפרט חשוב שהם נדרשים להתייחס אליו בקידום העסק. כדי להתמודד עם התחרות הגדולה הם צריכים לבלוט על פני האחרים, והשיווק הדיגיטלי שלהם חייב להיות חכם ומדויק מאוד. איך עושים את זה נכון? הנה חמישה טיפים שכדאי להכיר, ובעיקר כדאי ליישם.
1 – מיתוג חכם
כמו כל עסק אחר, בכל תחום אחר, מומלץ שגם קבלנים ידאגו לבנות מותג חזק. מותג טוב מזוהה עם ערכים מסוימים שמדברים אל קהל היעד, כדוגמת אמינות, מקצועיות וחדשנות. את המותג תוכלו לקדם בפלטפורמות שונות ובמגוון כלים כפי שנציג בהמשך, אבל בהחלט רצוי לתכנן גם לוגו ושפה שיווקית שיעבירו את המסרים הללו בצורה הטובה ביותר.
2 – נוכחות משמעותית בדיגיטל
אתר אינטרנט נחשב גם היום לכלי בסיסי וחיוני שכל עסק זקוק לו, וקבלנים אינם יוצאים מן הכלל. לכן כדאי להשקיע זמן ומשאבים בפיתוח אתר מרשים ומעוצב, שמשקף את ערכי המותג שהזכרנו קודם.
עם זאת, רצוי לזכור כי אתר יפה יעלה אבק ללא תוכנית תוכן אסטרטגית וליווי מקצועי שיאפשרו לכם להגיע למקום טוב בתוצאות החיפוש. לכן קידום אורגני הוא קריטי, ולצורך הדוגמה, אם תרצו שגולשים שמחפשים 'קבלן הריסות' ימצאו את העסק שלכם בקלות, קידום אורגני הוא צעד חיוני בכיוון הנכון!
נוסיף ונדגיש כי נוכחות דיגיטלית כוללת גם חשבונות פעילים ברשתות החברתיות, בהן תוכלו לשתף עם קהל היעד תכנים רלוונטיים ומעניינים.
3 – המלצות וביקורות (או: אישור חברתי)
מי שמחפש קבלן מקצועי ירצה בוודאי לדעת מה הניסיון שלכם, ויותר מכך, עד כמה הלקוחות שלכם מרוצים מכם. זהו צורך טבעי והגיוני שאפשר לענות עליו בקלות באמצעות שיתוף ביקורות חיוביות של לקוחות שלכם. מומלץ לשלב גם תמונות מהשטח ולהראות ללקוחות מתעניינים איך נראים פרויקטים שהשלמתם בעבר.
4 – פרסום ממומן (PPC)
דרך טובה לקדם את האתר עם הביקורות המפרגנות, וגם את החשבונות שלכם בפייסבוק ובאינסטגרם, היא להוסיף תקציב פרסום. תשמחו לדעת שאין צורך בתקציבי ענק, ובכל זאת חשוב להקצות משאבים כדי לקדם מודעות שיגיעו אל הקהל הרלוונטי אליכם. פרסום ממומן יתבסס כמובן על מודעות אטרקטיביות וקופירייטינג מנצח.
5 – שיתופי פעולה
סביר להניח שיש לא מעט שותפים פוטנציאליים שישמחו לשתף איתכם פעולה, כמו אדריכלים ומעצבי פנים. ההחלטה לצעוד יחד, יד ביד, היא החלטה שיכולה להפיק תועלת רבה לשני הצדדים, ולכן כדאי לנסות ולאתר שותפים פוטנציאליים. תוכלו להגיע אליהם דרך הרשתות, או במסגרת אירועים וכנסים מקצועיים בתחומי הבנייה והנדל"ן.
סיכום
שיווק טוב הוא חלק בלתי נפרד מניהול העסק שלכם, ובתחום תחרותי כל כך הוא חשוב במיוחד. ככל שתפעלו בצורה מסודרת ומקצועית תוכלו לקדם את המותג שלכם ולהרחיב את מעגל הלקוחות ואת ההכנסות. זה ידרוש זמן ומשאבים, אבל ההתמדה בהחלט משתלמת.