מכללת דיגיטל

איך גוגל סורק אתרים?

איך גוגל סורק אתרים?

גוגל משתמשת בתוכנה בשם Googlebot כדי לסרוק את האינטרנט. Googlebot הוא בוט חיפוש אוטומטי שיכול לסרוק אתרים במהירות וביעילות.

שלבי הסריקה של גוגל

הסריקה של גוגל מתבצעת בשלושה שלבים:

  1. איתור אתרים: בשלב זה, Googlebot מאתר אתרים חדשים וישנים. זה נעשה באמצעות טכניקות שונות, כגון מעקב אחר קישורים מאתרים קיימים, חיפוש של אתרים חדשים באינטרנט ובדיקת קבצים מוגדרים מראש.
  2. סריקה: בשלב זה, Googlebot סורק אתרים שנמצאו. Googlebot קורא את הקוד של האתר, את התוכן שלו ואת הקישור שלו לאתרים אחרים.
  3. אינדוקס: בשלב זה, Googlebot מעבד את המידע שמצא באתר. המידע מאוחסן במאגר נתונים גדול של גוגל, המכונה אינדקס חיפוש.

גורמים המשפיעים על תדירות הסריקה

גוגל סורק אתרים בתדירות משתנה. הגורמים המשפיעים על תדירות הסריקה כוללים:

  • גודל האתר: אתרים גדולים יותר נסרקים בתדירות נמוכה יותר מאתרים קטנים יותר.
  • פעילות האתר: אתרים פעילים יותר נסרקים בתדירות גבוהה יותר מאתרים לא פעילים.
  • איכות האתר: אתרים איכותיים יותר נסרקים בתדירות גבוהה יותר מאתרים באיכות נמוכה יותר.

איך לשפר את הסיכויים של האתר שלכם לסריקה על ידי גוגל

ישנם מספר דברים שתוכלו לעשות כדי לשפר את הסיכויים של האתר שלכם להסרקה על ידי גוגל:

  • הוסף תוכן איכותי ורלוונטי: תוכן איכותי ורלוונטי ימשוך את תשומת לבו של Googlebot.
  • השתמש במילות מפתח רלוונטיות: שימוש במילות מפתח רלוונטיות בכותרות, תיאורי מטא ותוכן של האתר שלכם יסייע לגוגל למצוא את האתר שלכם.
  • הוסיף קישורים לאתר שלך מאתרים אחרים: קישורים מאתרים אחרים מעידים על איכות האתר שלכם.
  • הגדר את האתר שלך לסריקה על ידי Googlebot: תוכלו לעשות זאת על ידי הגדרת אתר ב-Google Search Console.

סיכום

גוגל סורק את האינטרנט באמצעות תוכנה בשם Googlebot. Googlebot סורק אתרים בתדירות משתנה, בהתאם לגורמים שונים. ישנם מספר דברים שתוכלו לעשות כדי לשפר את הסיכויים של האתר שלכם לסריקה על ידי גוגל.

50 off 2 1

רוצים ללמוד עוד על קידום אתרים? לקורס SEO המלא.

תמונה של מכללת דיגיטל
מכללת דיגיטל

בלוג הדיגיטל והיזמות הגדול בישראל!

שתפ/י את הפוסט!
פייסבוק
ווצאפ