מכללת דיגיטל
המכללה למקצועות הדיגיטל

איך משיגים לקוחות לעסק?

בין אם יש לך עסק חדש וצעיר, ובין אם בשלב הזה יש לך קהל לקוחות לא קטן, סביר להניח שהמטרה העיקרית היא לצמוח ולגייס לקוחות חדשים. מוצר איכותי, שירות נפלא ומחירים טובים הם אמנם חשובים, אבל בלי לקוחות – העסק יתקשה לשרוד. אז איך אפשר לגייס לקוחות חדשים, וגם לשמור עליהם לאורך זמן?

1 – נוכחות דיגיטלית ושיווק נכון

הלקוחות הפוטנציאליים נמצאים ברחבי הרשת. הם מחפשים מידע בגוגל, סורקים עמודי פייסבוק ומבקרים באינסטגרם. הכלל הפשוט הוא שאם זהו המקום בו הלקוחות שלך נמצאים, גם העסק שלך צריך להיות שם. לכן מומלץ לבצע שלוש פעולות עיקריות:

  1. קידום אורגני: שיפור הנראות של אתר האינטרנט במנועי החיפוש הוא קריטי, שכן זוהי הדרך למשוך את הלקוחות הפוטנציאליים באופן אורגני, בזמן שהם מחפשים את המוצרים והשירותים שיש לך להציע לכם. אם יש לכם סבלנות לתהליך, קידום אורגני בגוגל ככל הנראה יוכיח את עצמו כאחת הדרכים הטובות ביותר עבור יצירת לידים לעסק שלכם, לאורך זמן.
  2. שיווק ברשתות החברתיות: חשוב להפגין נוכחות בכל הפלטפורמות המרכזיות, בוודאי אם גם הקהל שלך נמצא שם. בפרט כדאי להתמקד בפייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וטיקטוק, בהתאם להרגלי השימוש וההעדפות של קהל היעד. בשביל ללמוד איך לעשות את זה נכון, בדקו את קורס הפרסום בפייסבוק שלנו.
  3. שיווק באמצעות תוכן: גם היום נכונה הקלישאה לפיה התוכן הוא המלך, ולכן כדאי לייצר תוכן איכותי באמת, מהסוג שיעניק לגולשים ערך אמיתי ויאפשר לך למצב את מעמדך בתחום.

2 – שירות לקוחות ברמה גבוהה

אחרי שקהל היעד הגיע אל האתר (או אל העמוד העסקי) כדאי לשמור איתו על קשר רציף, ולהגיב במהירות לכל שאלה או בקשה. מומלץ גם לנצל את הקשר הישיר עם קהל היעד כדי לזהות את הצרכים הייחודיים של הלקוחות שלכם, ולהתאים להם שירותים ומוצרים באופן מדויק.

3 – יצירת שותפויות

דרך טובה להגיע לקהל היעד שלך היא באמצעות שיתופי פעולה עם עסקים אחרים, בין אם הם קשורים ישירות למוצרים ולשירותים שלך, ובין אם לא. למעשה, השתתפות בכנסים ואירועים עסקיים יכולה להשיג מטרות רבות, כמו לדוגמה – יצירת קשרים עסקיים חשובים שעשויים להשתלם בהמשך הדרך.

4 – מבצעים והטבות

במקביל להגדלת העוקבים ברשתות החברתיות והמבקרים באתר האינטרנט, מומלץ להציע הצעות מיוחדות ללקוחות החדשים. כדאי גם לעשות זאת במקביל להטבות ייחודיות המיועדות ללקוחות ותיקים, כאות תודה על נאמנותם.

5 – ניתוח ביצועים ושיפור מתמיד

ניתוח נתוני האתר והמהלכים השיווקיים הוא צעד קריטי, והוא יכול לעזור לכם להבין את התנהגות הלקוחות כדי שתוכלו לשפר ולדייק את האסטרטגיה הקיימת. אפשר ואף מומלץ לפנות ללקוחות הקיימים לקבלת משוב, צעד נוסף שיאפשר את שיפור איכות המוצרים והשירותים שלכם.

אם כל זה נשמע לכם סינית, בטח יעניין אתכם ללמוד קצת על הקורס שלנו לשיווק דיגיטלי.

סיכום

השילוב בין אסטרטגיות של שיווק דיגיטלי לשירות לקוחות מצוין ויצירת שותפויות הוא שילוב מנצח. ככל שתפעלו בצורה חכמה ונכונה, ותשתמשו בכל הכלים העומדים לרשותכם, תוכלו לראות איך לאורך זמן החשיפה שלכם עולה והלידים מתחילים לזרום. כל שנותר הוא לקצור את הפירות, ולהפוך לקוח סקרן ללקוח משלם.

Picture of מכללת דיגיטל
מכללת דיגיטל

בלוג הדיגיטל והיזמות הגדול בישראל!

שתפ/י את הפוסט!
פייסבוק
ווצאפ