מכללת דיגיטל
המכללה למקצועות הדיגיטל

כל מה שצריך להכיר על קידום ממומן

דמיינו את הסצנה הבאה: מישהו מחפש אינסטלטור מומלץ באזור מודיעין, נכנס למנוע החיפוש גוגל ומודעה שקופצת לו בראש העמוד מיד מושכת את תשומת ליבו וגורמת לו להקליק, להשאיר פרטים או להתקשר לאותו אינסטלטור שהופיע לפני כולם.
קידום ממומן במנוע החיפוש הגדול בעולם יכול להיות מאוד אפקטיבי, לחסוך הרבה עבודה ולהביא להרבה פניות, אם באמת יודעים כיצד לעבוד אתו נכון.

מה ההבדל בין אורגני לממומן?

באסטרטגיה של קידום ממומן אפשר להשתמש במצבים שונים: האצת הכניסות והתנועה לאתר האינטרנט, לכידת לידים, מכירות מוצרים אונליין, העלאת המודעות לעסק לוקאלי, קידום אירוע. קידום ממומן נבדל מקידום אורגני בכך שקידום אורגני מבוסס על פעילות שנועדה לקידום טבעי ללא תשלום בגוגל באמצעות אופטימיזציה לאתר, הפצת תוכן איכותי, חילופי קישורים ועוד אסטרטגיות בהתאם לשינויים באלגוריתם בעוד קידום ממומן הוא למעשה פרסום בפלטפורמת הפרסום של גוגל.
לרוב אין העדפה מובהקת לשיטה אחת על פני השנייה וחשוב לבצע את שתיהן, על מנת לראות תוצאות ועם זאת, יש להבין שבממומן מדובר בכסף שיכול ללכת לאיבוד אם לא מתנהלים נכון עם התקציב, חקר ביטויי המפתח, יצירת קריאייטיב וניתוח הנתונים על מנת לשפר את הביצועים. 

רוצים לנסות ולבחון את האפקטיביות של קידום בתשלום בגוגל? לפניכם כל מה שחשוב לדעת על קידום ממומן למתחילים:

לפני שמתחילים – חוקרים

פלטפורמת הפרסום של גוגל הידוע בשם Google Ads מבוססת על פרסום על פי ביטויי מפתח על מנת להופיע עם המודעה בביטויי המפתח המחופשים בקרב משתמשים.
כדי להבין על אילו ביטויים כדאי לשלם, חשוב לבצע מחקר ביטויי מפתח יסודי ומקיף ולהחליט מהם הביטויים הרלבנטיים וגם התחרותיים, כך שבאמת יהיה משתלם לקדם את המודעה בביטויים אלה.

במסגרת ניהול והרצת הקמפיין חשוב לבצע החלטות אסטרטגיות שישפיעו על התוצאות כמו סכום הצעת המחיר המקסימלית שמוכנים לשלם עבור כל ביטוי שיכול להשתנות בהתאם לתחרות, עונתיות ועוד ויש לבחון סטטיסטיקות על מנת להבין אילו ביטויים לקדם באיזה תקציב.
שימו לב שיש שתי אופציות עיקריות: אחת הצגה רגילה שהמודעות יוצגו במשך היום והצגה מואצת לפיהן המודעה תוצג במהירות עד למיצוי התקציב. הגמישות התקציבית מאפשרת "לשחק" עם הכסף אך חשוב מאוד לעקוב אחר ההמרות והתוצאות כדי שלא לשלם יתר על המידה או לדעת מתי להוסיף תקציב ובאילו נסיבות. 

קופירייטינג מנצח

כתיבת המודעה היא קריטית, כיוון שיש חשיבות גם לעמידה בסטנדרטים של גוגל וגם להעברת המסר בדרך שתפנה לקהל היעד ותשכנע אותו להקליק מבחירה נבונה של מילים דרך משפט הנעה לפעולה ועד כותרת מסקרנת ומעניינת. ניתן גם ליצור קבוצות מודעות גם כדי להשוות נתונים. כך שאפשר ליצור ווריאציות שונות ולבחון אפקטיביות של כל גרסה.
כמו כן, יש לבחון היטב לאיזה דף נחיתה או דף נבחר באתר מפנים מהמודעה, שהוא אכן יהיה ממיר ורלבנטי. מעקב צמוד ואופטימיזציה
על מנת להפיק מסקנות שיעזרו לכם לנהל קמפיינים בהצלחה בהמשך, יש לעקוב אחר הביצועיים ולבחון שיעור קליקים והחזר על השקעה.
לרוב נקצה תקציב גבוה יותר למודעות שהוכיחו את עצמן בביצועים או ננסה לשפר תקציב למודעות שיתכן שלא עבדו בגלל היעדר תקציב.
כדאי לעבוד עם פיקסל על מנת לעקוב אחר ההמרות ולהתבסס על נתונים ריאליים להפקת תובנות קונקרטיות.
מומלץ מלכתחילה, לפני העלאת קמפיין, להגדיר יעדים ריאליים ומטרות קונקרטיות וכן, להתמקד בשיפור ציון האיכות של הקמפיין כדי להגיע לביצועים גבוהים יותר. ​

קבלו שיחת יעוץ מיועץ לימודים בחינם!
מכללת דיגיטל
מכללת דיגיטל

בלוג הדיגיטל והיזמות הגדול בישראל!

שתפ/י את הפוסט!
פייסבוק
ווצאפ