בעידן של מסרים שיווקיים המופצים מכל הכיוונים אי אפשר לפספס את הבאנרים, שמשתלטים על כל חלקה טובה באתרי אינטרנט וברשתות החברתיות.
באנר הוא למעשה תמונה או סרטון הנועדו להעביר מסר, לעודד ללחיצה, לצורך רישום או ביצוע רכישה.
הגודל של הבאנר משתנה לפי האזור הנרכש באמצעות הסכם מדיה או כחלק מתוכנית שותפים, למשל, של גוגל ולכן, הוא מצריך עיצוב באנרים מותאם מראש בהתאם למידות המבוקשות, לאופי הפלטפורמה בה הוא נשתל מלכתחילה ולפי המטרה שלשמה הוא חותר.
באנרים משרתים הן את האתר בהם הם מופיעים מבחינת קישוט האתר באלמנטים שונים והפחת חיים והן את הרוכשים של המדיה, שעומדים מאחורי יצירתם, שמעוניינים ללכוד את תשומת הלב של הגולשים או המשתמשים, זאת על מנת להשיג ככה יותר לידים או כניסות לדף נחיתה או לאתר שלהם דרך האתר המקשר.
עיצוב באנר צעד אחר צעד
בעת עיצוב באנרים חשוב לשים דגש על מגוון מאפיינים, כדי שהבאנר יהיה אפקטיבי וממיר.
ראשית, יש להחליט איזה סוג של פרסום רוכשים כדי מלכתחילה להתאים את המידות של השלט הדיגיטלי כשיש כל מני סוגים מעליון דרך תחתון ועד צידיים. בהמשך לכך, חשוב לוודא התאמה של עיצוב רספונסיבי למובייל שיעלה בצורה אסתטית בכל סוג של מכשיר ודפדפן.
שנית, יש להתאים את השילוט לאופי של האתר ולכן יש ליצור מגוון גרסאות הן לפי הקונספט של האתרים המארחים והן לפי המותג שמשווק מלכתחילה – אירוע, חוויה, מוצר מסוים.
חשוב שפלטת הגוונים תהיה מנוגדת לרקע הכללי על מנת לבצע משיכה וויזואלית כשלעיתים הניגוד יבוא לידי ביטוי בצבעוניות בקונטרסט ולעיתים במסגרת כלשהי.
זכרו שישנם צבעים שמעוררים רוגע ואחרים השפעה הפוכה ובחירת הגוונים משולבת בהחלטות האסטרטגיות שתעשו בדבר עיצוב השילוט בין אם הסגנון יהיה בצביון מינימליסטי או עז ובולט.
בחירת התמונות אף היא חשובה, באיכות גבוהה ושהאלמנטים החזותיים יתקשרו את המסר בדרך הטובה ביותר תוך הפעלת האסוציאציות הנכונות וכדומה.
החליטו מראש על אסטרטגיה שיווקית על מנת להבין מהי המגמה של השילוט הפרסומי – האם להעלות מודעות, לבצע רישום, לעודד ללחיצה לצורך רכישה תוך שימת דגש על התאמה אולטימטיבית לקהל היעד. האם צעירים, מבוגרים, חובבי אקסטרים, רוחניים וכדומה בהתאם לאתר המארח ובהתאם למוצר או לשירות שלשמו נוצר השילוט.
אגב, אפשר להשתמש באנימציה או באלמנטים אינטראקטיביים – דינאמיות שעושה הבדל כל עוד היא לא תזזיתית או מעמיסה על העין יתר על המידה. כאן הטיפוגרפיה קריטית ויש להציב את המלל בדרך שיהיה קל לקרוא וגם לקלוט תוך כדי הצפת העין בהרבה מאוד מסרים ואלמנטים חזותיים שמבצבצים מכל הכיוונים האפשריים.
טיפוגרפיה, קופירייטינג ואופטימיזציה
הקופירייטינג שמשתלב בעיצוב הכללי הוא חלק בלתי נפרד מההצלחה ויש לחשוב על שפה מותאמת, שמניעה לפעולה, מסקרנת ומעניינת ולבחור בגופנים קריאים גם מרחוק ולא להעמיס במלל על גבי הרקע אלא לבחור בקפידה את המילים בטיזרים שמעוררים עניין ומעודדים פעולה ותומכים במסר. השתמשו בקריאה לפעולה עוצמתית וברורה כולל חיצים או פריטים שמעודדים הקלקה. אל תשכחו לפנות לגורם מקצועי על מנת לעצב עבורכם באנרים ממירים ואפקטיביים ואל תוותרו גם על בדיקות וניתוח נתונים, הקלקות, אחוזי נטישה, המרות וכן על ביצוע AB TEST כדי לבחון אילו גרסאות עבדו טוב יותר ואילו פחות.
בהתאם לכך, תוכלו לשדרג ביצועים ותוצרים ולבצע אופטימיזציה בבחירת האתרים המארחים ובעיצובים יעילים יותר.
זכרו – המשוב של המשתמשים והגולשים הוא יעיל על מנת להבין מה עבד ומה פחות כמו גם ייעוץ של אנשי מקצוע ממתגים מומחים, שדעתם שווה זהב.